Wachtlijstbemiddeling

Cenzo hecht waarde aan transparantie, zodat burgers die GGZ zoeken goed geïnformeerd zijn over bij welke hulpverleners zij hulp zoeken én over eventuele wachttijden van deze hulpverleners. Cenzo conformeert zich aan de actuele NZa ‘Regeling publicatie wachttijden GGZ’.

Cenzo vertegenwoordigt een landelijk netwerk van zelfstandig gevestigde GZ-psychologen. Cenzo heeft afspraken met deze bij Cenzo aangesloten psychologen dat zij binnen vijf werkdagen een intake in moeten kunnen plannen én voldoende ruimte beschikbaar hebben om aansluitend op de intake, conform het behandelplan, een behandeling kunnen starten.

Via Cenzo-kantoor kunnen wij bemiddelen en in vrijwel alle gevallen een psycholoog toewijzen die binnen vijf werkdagen een intake met u kan inplannen. Indien dit het geval is spreken wij van ‘geen wachttijd‘.

Op het moment dat een Cenzo-psycholoog niet binnen vijf werkdagen een intake kan inplannen en/of niet kan garanderen dat de behandeling aansluitend op de intake kan aanvangen, dan geven zij de wachttijd aan waarna dit wel kan worden ingepland. Op basis van deze melding publiceren wij de wachttijd voor deze psycholoog op onze website en weet u waar u aan toe bent.

Nb. Ondanks deze afspraken en onze inspanningen om de informatie op onze website zo actueel mogelijk te houden, kan het in uitzonderingsgevallen voorkomen dat de informatie nog net niet is bijgewerkt. Daarom adviseren wij u altijd even contact op te nemen met Cenzo-kantoor (t. (020) 344 50 46) indien u wilt weten of een psycholoog beschikbaar is. Wij hebben vaak keuze uit meerdere psychologen in een regio.

Specifieke afspraken met zorgverzekeraars
Cenzo heeft met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten voor het leveren van Generalistische Basis GGZ (GBGGZ). Het maakt voor de eventuele wachttijd dus niet uit waar u verzekerd bent. Iedereen heeft recht op snelle en toegankelijke zorg!

Alternatief
Indien er sprake is van een wachttijd en wanneer u deze wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Nb. Wij adviseren u om naar andere zorg uit te kijken indien er sprake is van een wachttijd die 4 weken of langer is.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten