Kwaliteitsbeleid

Cenzo heeft een gedegen en beproefd kwaliteitsbeleid. Dit beleid omvat de volgende elementen:

Totaalpakket

  • Aangesloten zorgverleners en partners opereren volgens de richtlijnen van het Cenzo-formuleboek. Hierin staan heldere zakelijke voorwaarden zoals kwaliteitseisen aan de bedrijfsmatige praktijkvoering en criteria waaraan de samenwerking met opdrachtgevers moet voldoen.
  • Meten én verbeteren: ons kwaliteitsbeleid levert voordeel voor alle betrokkenen. Cenzo is ISO 9001:2008 gecertificeerd en conform de ABR (Achmea Beoordelings Richtlijn) gecertificeerd.
  • Cenzo biedt werkgevers en cliënten uitsluitend juist geschoolde en geregistreerde zorgprofessionals zoals psychologen van Arbeid en Gezondheid NIP (A&G-psychologen NIP), Gezondheidszorgpsychologen (GZ-psychologen) en ICF geschoolde en geregistreerde coaches. Een sterke combinatie omdat veel klanten re-integratie belangrijk vinden en tevens het risico op het ontwikkelen van gezondheidsklachten in hun organisatie willen verlagen. Ook medewerkers willen terugval voorkomen. De aard van de functie, taken en relatie met leidinggevende kunnen werkgerelateerde klachten veroorzaken. Hier houden Cenzo-professionals rekening mee.
  • De aangesloten professionals volgen jaarlijks verplicht Cenzo-opleidingen. Zodoende hebben zij actuele kennis over behandelmethoden, het zorgstelsel, cliënttevredenheid, klantenbehoeften en praktijkvoering.
  • Het landelijke automatiseringssysteem van Cenzo levert inzicht in het gemiddeld aantal sessies, kans op herstel, trajectduur, cliënttevredenheid, etcetera.
  • Cenzo-professionals zijn georganiseerd in regio’s. Elke regio heeft een intervisiegroep die periodiek de onderlinge resultaten bespreekt. Onder toezicht van een inhoudelijk deskundige coördinator wordt kennis uitgewisseld en worden vakinhoudelijke adviezen gegeven. Tevens wordt gecontroleerd in hoeverre verbeterpunten zijn gerealiseerd. Zodoende is de kwaliteit van onze dienstverlening in ruim tien jaar geoptimaliseerd.
  • Cenzo voldoet volledig aan privacy wetgeving en de geldende wetgeving binnen de gezondheidszorg.
  • Een Raad van Toezicht bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening.
  • Een transparante klachtenprocedure en onafhankelijke klachtencommissie beschermen de belangen van de cliënt.
  • De resultaatgerichte werkwijze, afgestemd op de medewerker heeft effect, aangetoond door onafhankelijk onderzoek. Zo blijkt uit de hoge cliënttevredenheid met een gemiddeld rapportcijfer 8. Bij 90% van de medewerkers die door een Cenzo-psycholoog zijn behandeld nemen de klachten af; 85% hervat het werk tijdens de behandeling. Bekijk het jaarrapport 2017 (pdf) met alle resultaten van de Cenzo-psychologen.

Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten